• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • ikona resetu interlinii
  • ikona większej interlinii+
  • Kontrast:
  • ikona włączania kontrastu
  • ikona wyłączania kontrastu
  • Mapa strony:
  • ikona mapa strony

 Moj zawod moja przyszlosc rozwoj Centrow Kompetencji Zawodowych w Powiecie Gorlickim III edycja

 

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027. Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie  6.11 Wsparcie kształcenia zawodowego, typ projektu A. Podniesienie jakości kształcenia zawodowego.

 

#FunduszeUE     #FunduszeEuropejskie

Czas trwania projektu:                                                               01.09.2024 r. - 31.10.2027 r.

Wartość projektu:                                                                         4 800 076,42 zł (w tym dofinansowania z UE 4 080 064,51)

                                                                            

Cel projektu:

Rozwijanie działalności Centrów Kompetencji Zawodowych zlokalizowanych na terenie Powiatu Gorlickiego w zakresie wspierania kształcenia zawodowego uczniów. Wsparcie w ramach projektu polegało będzie na:

  • podniesieniu kwalifikacji i kompetencji zawodowych uczniów (również w zakresie tzw. zielonej gospodarki) oraz kadry szkół zawodowych i placówek prowadzonych przez Powiat Gorlicki,
  • realizację zajęć ukierunkowanych na problematykę dobrostanu psychicznego uczniów,
  • doradztwie zawodowym,
  • wzmocnieniu współpracy z przedsiębiorcami działającymi na lokalnym i regionalnym rynku pracy,
  • stworzeniu warunków kształcenia zawodowego na wysokim poziomie technicznym i jakościowym dzięki zakupowi nowoczesnego sprzętu technodydaktycznego,
  • współpracy z instytucjami popularyzującymi naukę i innowację.

Główne zadania realizowane w ramach projektu

  1. Organizowanie kursów prowadzących do uzyskania przez uczniów uprawnień i kwalifikacji zawodowych w zakresie:
  • kursu spawania metodą MAG
  • kursu spawania metodą TIG
  • kursu kierowców wózków jezdniowych
  • kursu SEP
  • kursu ECDL CAD
  • kursu ECDL BASE
  • kursu ECDL Profile
  • kursu prawa jazdy kat B
  • kursu operatora koparko–ładowarki
  1. Organizowanie kursów prowadzących do uzyskania przez uczniów kwalifikacji i uprawnień zawodowych w zakresie gospodarki zielonej oraz rozwoju kompetencji ekologicznych w zakresie:
  • izolacji termicznych - oszczędność energii
  • tworzenia dachów zielonych
  • warsztatów dla instalatorów OZE (3 moduły) - montaż paneli fotowoltaicznych, budownictwo energooszczędne i pasywne, montaż pomp ciepła
  • projektowania AutoCad - rozplanowanie instalacji PV, domy inteligentne, automatyka w budownictwie pasywnym
  • kursu posadzkarza z wykorzystaniem ekologicznych materiałów budowlanych
  • kursu kosztorysowania uwzględniającego rozwiązania ekologiczne w budownictwie
  1. Organizowanie kursów prowadzących do uzyskania przez uczniów kompetencji w zakresie:
  • sieci komputerowych
  • grafiki komputerowej
  • modelowania i drukowania
  • projektowania graficznego, druku sublimacyjnego i termotransferu w praktyce
  • system Internetu rzeczy (IoT)
  • programowalnych układów cyfrowych
  • obsługi i programowania obrabiarek CNC
  • barmaństwa z wykorzystaniem produktów ekologicznych
  • baristyki
  • obsługi kas fiskalnych
  • kuchni molekularnej dla początkujących
  • sommelierstwa dla początkujących
  • serwisowania, diagnostyki i obsługi klimatyzacji samochodowej
  • wizażu
  • stylizacji paznokci
  • kuchni świata w uwzględnieniem zagadnień dotyczących marnowania żywności
  • pełnej księgowości z wykorzystaniem programu COMARTCH OPTIMA
  • Arduino
  • grafiki wektorowej
  • grafiki 3D
  • obsługi ogumienia samochodów osobowych i motocykli
  • Unity - tworzenie gier komputerowych
  • programowania w języku C#
  • programowania w języku Java
  1. Doradztwo edukacyjno–zawodowe:
  • wizyta zawodoznawcza w przedsiębiorstwie z branży motoryzacyjnej (np. FCA Groupe, Opel Manufacturing Poland lub w innym zakładzie)
  • wizyta zawodoznawcza w przedsiębiorstwie z branży budowlanej, z uwzględnieniem rozwiązań ekologicznych w budownictwie
  • wizyta zawodoznawcza w przedsiębiorstwach z branży gastronomiczno-hotelarskiej w Zakopanem
  • wizyta zawodoznawcza w przedsiębiorstwie z branży IT
  • wizyta zawodoznawcza w Elektrowni Wodnej w Niedzicy
  • wizyta zawodoznawcza w Elektrowni Wodnej na Solinie
  • wizyty na targach branżowych
  1. Działania majce na celu wzmocnienie dobrostanu stanu psychicznego uczniów. Planuję się realizację:
  • warsztatów: wsparcie zdrowia psychicznego uczniów w kontekście zagadnień związanych z przemocą i dyskryminacją
  • warsztatów: hejt - jak skutecznie radzić sobie z pomówieniami
  • warsztatów: trudne emocje (obniżony nastrój, depresja, złość, samookaleczanie się)
  • warsztatów: tolerancja, przeciwdziałanie uprzedzeniom i dyskryminacji
  • warsztatów: fonoholizm - uzależnienie XXI wieku
  • warsztatów integracyjno-adaptacyjnych z uwzględnieniem tematyki dyskryminacji
  • warsztatów rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne
  • warsztaty w zakresie radzenia sobie ze stresem
  • warsztaty w zakresie treningu pamięci, umiejętności i sprawności poznawczych
  1. Doskonalenie zawodowe nauczycieli:
  • kurs - technika hybrydowa w pojazdach samochodowych
  • kurs - układy klimatyzacji w pojazdach hybrydowych i elektrycznych
  • kurs - dwusprzęgłowe skrzynie biegów S-tronic: DL501-7Q (0B5) oraz DL382
  • kurs - nowoczesne systemy aktywnego wspomagania kierowcy stosowane we współczesnych pojazdach - obsługa, naprawa i diagnostyka
  • szkolenie z kompleksowej obsługi serwisowej i TPMS w pojazdach o dmc 3,5t
  • szkolenie z obsługi opon motocyklowych
  • kurs - Smart Home Max - warsztaty elektryczne
  • kurs SEP 1 kV
  • kurs diagnostyki termograficznej
  • szkolenie trychologiczne
  • kurs Prompt Enngineering i narzędzia AI dla programistów
  • kurs AI w edukacji: jak sztuczna inteligencja wspiera pracę nauczyciela
  • kurs AI w edukacji: tu ChatGPT, w czym mogę pomóc?
  • kurs: trening umiejętności społecznych
  • kurs sztuczna inteligencja w edukacji: szanse i zagrożenia
  • szkolenia branżowe dla nauczycieli
  1. Stworzenie w Centrach Kształcenia Zawodowego warunków kształcenia na wysokim poziomie technicznym i jakościowym (doposażanie pracowni / warsztatów szkolnych):
  • przeprowadzenie niezbędnych prac adaptacyjno-remontowych oraz  wyposażenie w nowoczesny sprzęt czterech pracowni IT
  • doposażenie pracowni maszyn, aparatów i urządzeń elektrycznych oraz pracowni samochodowej
  1. Współpraca z przedsiębiorcami - organizacja staży / praktyk zawodowych bezpośrednio u pracodawców, spotkania w szkołach z przedsiębiorcami.
  2. Współpraca z małopolskimi instytucjami popularyzującymi naukę typu Fablab.

 

  1. Poprawa dostępności obiektów wspieranych CKZ poprzez: zakup planów tyflograficznych, oznaczeń sal dydaktycznych i pomieszczeń administracyjnych w języku Braille´a, pętli indukcyjnej.

 

 

Planowane efekty projektu

Zdobycie przez uczniów nowych umiejętności zawodowych, wzrost ich świadomości i umiejętności w zakresie planowania własnej ścieżki rozwoju zawodowego, uzyskanie  wsparcia psychologicznego i zwiększenie swojej świadomości w zakresie zjawisk takich jak dyskryminacja.

Nauczyciele zyskają nowe umiejętności w zakresie kształcenia branżowego uczniów. Wzmocniona zostanie współpracy na linii szkoła – przedsiębiorca oraz podniesiona atrakcyjność i jakości kształcenia zawodowego poprzez unowocześnienie bazy technodydaktycznej.

Przekierowanie na stronÄ™ Facebook

Przekierowanie na stronÄ™ Instagram